donderdag 12 januari 2017

De trends van 2017 volgens zieners en goeroes

De belangrijkste trends in 2017 die we niet mogen missen, volgens bekende zieners en goeroes. Mooie inzichten, vergezichten, video's en uitspraken.


De Trendrede 2017 volgens diverse redenaars

Gaat het goed/slecht met Nederland? Waar gaan we heen met Nederland? “Er is een stuwmeer aan verandering, dat zich op elk moment over de samenleving kan uitstorten“, zo schreven de trendwatchers twee jaar geleden in de TrendRede. De stroom is goed op gang gekomen. Verleden jaar verklaarden ze dat het individu de bouwsteen van de samenleving geworden is. Spreken we dit jaar over de AfbraakBurger, of is er sprake van creatieve destructie en bloeit onder het puin de nieuwe wereld op?‘ zo vragen de trendwatchers zich af?

Hilde Roothart en diverse andere trendwatchers, zieners en goeroes pakken ieder jaar de rode draad die door de recente geschiedenis loopt op en trekken hem weer een stukje verder naar de toekomst. Dat betekent niet dat ze ieder jaar de volgende revolutie verkondigen, eerder dat ze verslag doen van de nieuwste stappen op het revolutionaire pad. Soms zijn dat muizenstapjes, soms olifantenpassen, aldus de trendwatchers. In de Trendrede 2017 spreken ze over  (1) De drift, (2) De kleine betekenis en (3) De grote verandering.

Lees en download hier de Trendrede 2017 (en die van eerdere jaren).

De trends in 2017 volgens trendwatcher Adjiedj Bakas

Zoals ieder jaar heeft trendwatcher Adjiedj Bakas weer een uitgesproken mening over wat de toekomst gaat brengen. Bekijk onderstaande video.



De consumententrends in 2017 volgens Trendwatching.com 

Ieder jaar brengen de trendwatchers van Trendwatching.com de nieuwste consumententrends in beeld. Hoe zoeken, kijken en kopen we in het nieuwe jaar? 

Raadpleeg hier de 5 consumer trends for 2017 met gratis download trendpaper.


Marketing Trends 2017 volgens IDMK

De marketingtrends volgens IDMK op een rij waarbij de digitalisering flink doorzet:
  • Digital Customer uitgewerkt in de thema's: insight, behaviour, journey, gedigitaliseerd en offline
  • Digital Organization uitgewerkt in de thema's: sharing, business modelling, toegevoegde waarde, disruptief, klant vanuit b2b, b2c, h2h
  • Data Development uitgewerkt in de thema's: internet of things, big & small data, behoefte als basis, vanlue by data
  • Digital Awareness uitgewerkt in de thema's: onvoorspelbaarheid, consuminderen, bezit vs gebruik, offline vs online
  • Digital Society
  • Social Business
  • Digital Footprint
  • Digital Branding uitgewerkt in de thema's: merkontwikkeling, profiling, marketing communicatie sales en service

Raadpleeg en download hier de whitepaper met Marketing Trends 2017.

Online Marketing Trends 2017 van Beeckestijn Business School

Nog meer digitale marketingtrends. Want alles wordt digitaal en dus ook marketing. Uit de vele studies naar marketingtrends die we de afgelopen periode zagen, maken we in ieder geval op dat het marketingvakgebied volop in ontwikkeling is en absoluut niet stilstaat, aldus de marketingzieners van de Beeckestijn Business School. Met welke trends je komend jaar aan de slag moet en hoe je dat, met de 12 concrete actiepunten kunt doen, lezen we in de meest recente whitepaper van Beeckestijn Business School.

Download hier de trendpaper met de Digital en Online Marketing Trends 2017.

Customer experience first, last and always - Digital Trends 2017

De belangrijkste bevindingen uit het onderzoek van Adobe en Econsultancy onder marketeers wereldwijd naar de belangrijkste digitale trends voor 2017. In het Engels:

  • Over one fifth (22%) of client-side respondents ranked 'optimising the customer experience' as the single most exciting opportunity for the year ahead, slightly ahead of other areas such as 'creating compelling content for digital experiences' (16%) and 'data-driven marketing' (12%).
  • The priorities that sit atop marketers’ lists are content marketing (29%), social media engagement (28%) and targeting and personalisation (25%).
  • Design is considered the next level on the path to digital transformation, with 86% of survey respondents agreeing that design-driven companies outperform other businesses.
  • While over four-fifths (82%) of survey respondents believe that creativity is highly valued within their organisations and around three-quarters (77%) are investing in design to differentiate their brand, just over two-fifths (44%) don’t think that they have the processes and collaborative workflows to achieve a design advantage.
  • A key part of delivering differentiated customer experiences in the future will involve looking beyond mobile and focusing on the Internet of Things (IoT), augmented reality (AR) and virtual reality (VR), channels which are regarded by survey respondents as exciting prospects over the coming years.

Download hier het rapport Digital Trends 2017.

Marketing draait nog meer om vertrouwen  - PIM Trendrapport 2017

Het PIM Trendrapport 2017, getiteld Trust Me?!, gaat dit jaar in op de onzekere, complexe maatschappij waarin we leven en geeft marketeers een antwoord op hoe om te gaan met het post-truth tijdperk, de vertrouwenscrisis en onbehagen in de Westerse wereld.

Volgens PIM leven we in een vertrouwenscrisis en moeten bedrijven en marketeers werken aan ‘merkvertrouwen’ door (1) authenticiteit, (2) radicale transparantie en (3) purposeful acties. In het trendrapport lees je hoe je dit aanpakt aan de hand van inspirerende praktijkcases.

Vraag hier het PIM Trendrapport 2017 aan.

De toekomst tegemoet: van 2017 tot 2015

In het rapport De toekomst tegemoet verkent het SCP de toekomst van vijf domeinen van het dagelijks leven: leren, werken, zorgen, samenleven en consumeren. Hoe, wat en wanneer leren mensen in de toekomst? Hoe ziet werken er dan uit en hoe past dat in het leven? Wie ontvangen er waar en van wie welke zorg? In hoeverre is samenleven ook het overbruggen van afstanden tussen maatschappelijke groepen? En wat betekent een reductie van broeikasgasemissies voor verwarming, vervoer, vakantie en voeding? Die verkenningen culmineren in twee grote maatschappelijke uitdagingen richting 2050: hoe solidariteit en duurzaamheid vorm te geven. Te beginnen in 2017.

Download hier de SCP-toekomstverkenning De toekomst toegemoet.

Aanvullingen met trends

Deze pagina wordt de komende weken aangevuld met nieuwe publicaties. Heb je suggesties, laat het weten!



1 opmerking:

  1. This is an awesome post.Really very informative and creative contents. These concept is a good way to enhance the knowledge.I like it and help me to development very well.Thank you for this brief explanation and very nice information.Well, got a good knowledge.
    Digital Marketing Company in Chennai

    BeantwoordenVerwijderen