dinsdag 30 augustus 2016

Recensie van Hoe agile is jouw strategie? boek

Het boek Hoe agile is jouw strategie? beschrijft hoe organisaties sneller, wendbaarder en daardoor succesvol kunnen worden en blijven. Dit Nederlandse boek over 'strategische wendbaarheid' (strategic agility) is erg goed ontvangen. Een korte samenvatting van enkele recensies.

Hoe agile is jouw strategie? is genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 en geselecteerd voor de longlist voor Managementboek van het Jaar 2017. Het beste Nederlandse boek over snel en wendbaar ondernemen.

Een korte samenvatting van enkele recensies van Hoe agile is jouw strategie? Het boek kun je raadplegen en bestellen op Managementboek.nl

Eric van Arendonk RM op Nima.nl:
“Sjors van Leeuwen geeft je met het boek Hoe agile is jouw strategie? genoeg handvatten om wendbaar te worden en te blijven. Zijn ondertitel van het boek: ‘zo kun je snel en wendbaar ondernemen’ maakt hij dan ook geheel waar. Dit toegankelijke boek over een belangrijk actueel onderwerp leest lekker weg en de actuele voorbeelden maken de inhoud heel herkenbaar. Na het lezen ben je je bewust hoe agile jouw strategie wel is en dat is precies wat het boek je beloofd heeft. Knap hoe hij dit dicht bij de lezer weet te brengen. Hoe agile is jouw strategie? zal je zeker nieuwsgierig maken.”

Ger Post op Managementboek.nl:
“Hoe agile is jouw strategie? is het eerste Nederlandstalige boek dat zich richt op strategische wendbaarheid. Hoewel uit de literatuurlijst achterin het boek blijkt dat de auteur een flinke boekenkast vol heeft gelezen voor het schrijven van dit boek, verzandt het geen moment in theoretische uitweidingen. Dankzij vele praktische voorbeelden biedt hij de lezer inzichten en inspiratie om tot een agile strategie te komen voor de eigen organisatie. Hoe agile is jouw strategie? is een boek voor managers die serieus aan de slag willen gaan met het wendbaar maken van de organisatie. Dit boek biedt daarvoor een mooie inspiratiebron.”

Jean Quaedvlieg (Merchandise Academy) op Managementboek.nl:
“Hoe Agile is jouw strategie? is een helder geschreven, vlot leesbaar en goed gestructureerd business boek met betrekking tot het thema strategische wendbaarheid, een noodzaak voor iedere organisatie om in de huidige VUCA wereld te kunnen overleven. Het boek beschrijft vele klassieke en actuele strategiethema's die als onderbouwing voor het wendbaar ondernemen dienen. Een boek dat inspireert tot nadenken over de strategie van de organisatie waarin je werkzaam bent.”

Rense Duursma (customer journey manager Eneco) op CustomerFirst.nl:
"Van Leeuwen neemt je uitvoerig mee in het nut van strategische wendbaarheid. Dat doet hij aan de hand van vele (ook actuele) praktijkvoorbeelden. Door aan het einde van ieder hoofdstuk de specifieke take-aways te delen, biedt de auteur bovenal ‘snackable content’ die praktisch hanteerbaar is. Resumerend heeft dit boek meerwaarde voor een grote doelgroep en biedt het inspiratie in ieders eigen reis om strategische wendbaarheid in de organisatie te verankeren."

Redactie Managementboek.nl en Management Summaries:
"Twaalf keer per jaar selecteert onze redactie vier boeken, waarvan we vinden dat managers en professionals bekend moeten zijn met de inhoud. Wij beschouwen uw boek - Hoe agile is jouw strategie? - ook als zo'n belangwekkend boek." Hoe agile is jouw strategie is opgenomen in de voorselectie voor de verkiezing van Managementboek van het Jaar 2017.

Platform voor Innovatie in Marketing (PIM):
Hoe agile is jouw strategie? is met negen andere boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016. Aldus de jury: "Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek in de periode 3e kwartaal van 2015 tot en met juli 2016 zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlands talige marketing vakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben."

De volledige recensies kun je lezen op Managementboek.nl.

Het boek kun je raadplegen en bestellen op Managementboek.nl

Ik wens je veel leesplezier en hoor graag jouw reactie over het boek!